Inici de sessió d'usuari

Curs: Canvi climàtic. Desafiaments i oportunitats per emprendre en el nou escenari
Edició/ 17 de Setembre de 2021

Els ajuntaments de Cerdanyola del Vallès, Ripollet i Montcada i Reixac, amb el confinançament de la Diputació de Barcelona, ofereixen accions formatives especialitzades en diferents àrees de l’empresa totalment subvencionades adreçades a persones emprenedores i empreses en consolidació.

Cursos el 22 i 29 de setembre, de 9 a 13h. en modalitat online:

Cerdanyola del Vallès

Canvi climàtic. Desafiaments i oportunitats per emprendre en el nou escenari

 

 

OBJECTIUS 

  Adaptar el context de l’activitat emprenedora –generació de noves idees de negoci, recursos/materials utilitzats, acostament a una nova sensibilitat del client i a una regulació i normatives canviants, etc.– a un escenari planetari que en els darrers temps planteja un futur com a poc desafiant. 

  

L’activitat es desenvoluparà des d’una òptica eminentment pràctica i participativa. El model emprat es basa en una primera sessió introductòria i inspiracional i una segona molt pràctica i enfocada, partint de petites explicacions, de com aplicar les eines escollides per donar pas al treball individual aplicat directament a les seves empreses. 

  

CONTINGUTS 

  

Sessió 1

  

Objectiu

- Contextualització: repàs de la informació, noticies i punts clau del nou escenari a nivell general 

- Àmbit empresa: esbrinar com afectaran tots aquests desafiaments al context  

de l’activitat emprenedora 

- Conèixer els canvis i nous requeriments de regulacions i normatives 

- El (nou) paper del consumidor: motivacions i exigències dels diferents arquetips de cara a l’oferta: adaptar-se a ells o morir com a negoci 

- Exemples d’accions exitoses o no d’empreses conegudes: Holaluz, IKEA, etc. 

- Anàlisi de tendències de consum, noves o consolidades: Km 0, ecològic, envàs mínim, RRR, etc 

  

Contingut

- Aprendre a identificar noves oportunitats de negoci inspirades en les noves 

necessitats, hàbits, regulacions i tendències de consum imperants. 

- Validar quina ha de ser la nostra proposta de valor d’acord a les noves exigències mediambientals, de petja de CO2, etc 

- (Re) definint els rols empresa-consumidor i les noves tendències de consum imperants 

- Comunicació i posicionament: la importància de construir un storytelling que 

s’adapti als nous temps 

- El paper de les noves tecnologies com a eina d’innovació 

- Què és el Climate Change Canvas i com emprar-lo: un canvas (llenç) per evolucionar les nostres propostes en base al nou context 

  

Sessió 2

  

Objectiu

- Identificar noves oportunitats de negoci inspirades en els nous hàbits i tendències de consum, i emprar aquestes tendències per justificar la (re)definició de les nostres propostes 

- Dibuixar la nostra proposta de valor d’acord a la informació, noticies, etc. que defineixen el nou escenari 

- Saber com es caracteritza el nostre consumidor i quines expectatives hem de generar-li d’acord a les seves necessitats i motivacions. Rol-plays i simulacions d’interacció amb aquest (nou) target 

- Dissenyar un primer esborrany del nostre storytelling i posicionament com a empresa 

  

Contingut

- Empatia: fitxa d’arquetip de (nou) consumidor 

- Climate Change Canvas 

- Validation pitch: presentació breu per rebre retroalimentació de l’audiència 

    

PERFIL DELS PARTICIPANTS: Petites i mitjanes empreses amb independència del sector. Empreses de serveis i qualsevol establiment comercial o punt de venda. 

  

El curs es realitzarà els dies  22 i 29 de setembre, de 9 a 13h. Modalitat online 

Per a més informació o inscripcions podeu escriure a mitjansrja@cerdanyola.cat o bé trucar al 93 5947050 

Comparteix