Inici de sessió d'usuari

Ferran Aznar, el braç internacional d’Infojobs
Edició/ 4 de Juliol de 2013

Format al portal de treball, l'empresari va decidir crear la branca internacional amb Careesma que està present a Itàlia, Polònia, Àustria i la Índia.

“El que m’agrada és començar projectes de zero, fer-los créixer durant els primer tres o quatre anys i, després, involucrar-me en altres de nous”. Així es defineix Ferran Aznar, cofundador i director d’estratègia de Careesma, la branca internacional del portal de treball Infojobs. Al 2004, Aznar va portar la marca Itàlia, un any després a Polònia, per replicar-la el 2007 a Àustria i acabar donant el gran salt a la Índia el 2011, on ara mateix centra els seus esforços. Nou anys per investigar i obrir quatre mercats i deixar l’empresa entre els líders del sector en cada país amb un total de 6,5 milions d’usuaris registrats, 115.000 empreses i una facturació global de 6 milions d’euros.

De l’aventura europea, l’empresari reconeix la satisfacció que suposa superar a gegants com Monster, però el gran repte està a la Índia. “Per volum, ens representa 5 països en un de sol”, explica. I com atacar un mercat igual de gegant com de desconegut? Doncs amb un primer soci local, com va ser l’empresa de Marketplace B2B, IndiaMART, que va aportar el know how del mercat local i la implicació personal del seu CEO en el projecte. Després de dos anys de consolidació a la Índia, l’empresa ha decidit buscar un nou company de viatge obrint una nova ronda de finançament. “Més que diners, busquem algú que ens aconselli, ens obri portes i en digui què és allò que no funcionarà; estem en el moment d’escalar el negoci i necessitem reduir els riscos amb un inversor que ens protegeixi dels errors del 'bulto' i que ens ajudi a captar talent”, defineix Aznar.

Aprendre dels errors
Careesma és una marca reconeguda al país asiàtic gràcies als seus més de 3,5 milions d’usuaris registrats, i l’any que ve iniciarà la fase de monetització del servei a les empreses. Però l’èxit a la Índia no hauria estat possible sense un error previ. Després de triomfar a Itàlia i a Polònia, Aznar va fixar les seves mires a Alemanya, però abans d’entrar en un mercat tan gran va optar per fer la prova a la veïna Àustria. “És un país amb plena ocupació, i l’experiència ens ha demostrat que ens movem millor en llocs amb un excedent de candidats, molta mobilitat i una gran presència de pimes”.

L’entrebanc va servir a Aznar per arribar a una conclusió: “el mercat europeu estava saturat i la nostra via de creixement era l’Àsia”. A la Índia van trobar un mercat on manaven Naukri i Monster, però on hi havia un gruix de població desatesa. “L’experiència ens ha demostrat que som forts en oferta per pimes gràcies a la nostra tecnologia i a la gratuïtat del servei, i aquest era un sector que no atenien els portals de feina”. No només això, tal i com explica Aznar, a la Índia el més normal és canviar de treballa cada nou mesos.

El mirall de Nacho González
La primera experiència a l’Àsia ha estat tan positiva que el fundador ja avança plans d’experimentar en altres països de la zona en breu. Aquesta hiperactivitat emprenedora ha tingut el seu mirall en el fundador d’Infojobs, Nacho González, amb qui Aznar va compartir les primeres experiències professionals. “El vaig conèixer a l’acabar la tesi i vaig entrar a treballar a Infojobs quan només érem 10 persones; més tard vam muntar Neurona com a experiment per aprendre sobre open source”. Ara, reconeix que a trobat el seu espai al Grupo Intercom, incubadora de Careesma. “Fa deu anys hi havia un context més afavoridor per fomentar l’emprenedoria al grup, i ara estan més centrats en l’acceleració de projectes potencials com el nostre; és difícil que un emprenedor com jo duri tant de temps en un empresa, i només pot passar si existeix emprenedoria interna”.

Font: http://www.viaempresa.cat/ca/notices/2013/07/ferran-aznar-el-brac-internacional-d-infojobs-1335.php

 

Comparteix