Inici de sessió d'usuari

Informe: El comerç electrònic a Catalunya.
Edició/ 18 de Gener de 2021

L'estudi ha sigut elaborat per l'Agència per a la Competitivitat de l'empresa - ACCIÓ.

El comerç electrònic es basa en les transaccions comercials que impliquen la compra o la venda de productes o serveis a través de xarxes digitals i mitjans en línia. Es tracta d’una indústria que s’ha duplicat durant els darrers cinc anys arreu del món i les previsions indiquen que aquest creixement no s’aturarà durant els propers anys i pràcticament es tornarà a duplicar el 2024 per fregar els 3.500.000 M€.
 
L’efecte COVID-19
La COVID-19 i el confinament han impulsat el comerç electrònic a Catalunya, no només entre els consumidors, sinó també a les empreses. De fet, prop d’una quarta part de les empreses catalanes hauran introduït el comerç electrònic abans del Nadal de 2020 i un 50% haurà intensificat el màrqueting digital i la seva presència a les xarxes socials.

L’impacte tecnològic

Com no pot ser d’una altra manera, l’auge del comerç electrònic també s’ha vist beneficiat pel gran nombre de tecnologies que milloren els processos o els fan més eficaços i segurs. És el cas de la impressió 3D, el Big Data, el Blockchain, la ciberseguretat, el 5G, la intel·ligència artificial, la IoT, la robòtica, la realitat virtual o la simulació.

Consulta totes les dades i detalls a l’estudi El comerç electrònic a Catalunya.

 
Comparteix