Inici de sessió d'usuari

Les ulleres del futur
Edició/ 8 de Febrer de 2012

Epson llançarà al març unes lents multimèdia per veure vídeos i navegar per internet a qualsevol lloc. L’usuari percep una pantalla de 320 polzades a 20 metres de distància.

Avió, tren, autobús. Temps de sobres fins a arribar a la pròxima destinació. Ganes de consultar el correu, escoltar música o veure una sèrie o pel·lícula. En els últims anys, l’aparició dels telèfons intel·ligents i les tauletes havia facilitat aquesta tasca. Però, ¿per què visionar-la en una pantalla de 3,5 o 11 polzades quan es pot veure en una de 320? Epson ho fa possible gràcies a unes ulleres futuristes que arriben a Espanya al març.
Les Moverio BT-100 d’Epson són unes ulleres multimèdia equipades amb un petit ordinador, ideades per disfrutar de vídeos i navegar per internet en qualsevol lloc. Les lents estan equipades amb dos petits projectors que mostren les imatges al vidre, de manera que l’usuari visiona els continguts sense necessitat de televisors ni altres aparells. A més a més, reprodueixen en 2-D i en 3-D  –en format panoràmic– i són translúcides. Així, qui les utilitza veu també el seu entorn a través del vidre. Només depèn d’on focalitzi la vista.
L’equip es connecta a un comandament a distància amb què es dirigeix el punter, perquè les ulleres funcionen amb Android 2.2. Així, l’usuari pot navegar per internet perquè incorporen wi-fi (des del comandament es pot teclejar), mentre que el contingut és totalment personalitzable: els arxius es carreguen des de qualsevol ordinador a la targeta Micro SD. Amb so Dolby, també suporten l’execució d’aplicacions.

Experiència personal

«Són un producte ideat per usar en viatges i desplaçaments, encara que també es poden usar a casa. Es tracta de disfrutar de l’entreteniment que l’usuari triï en 2-D o
3-D però en una experiència personal, sense molestar els altres», assegura el cap de producte d’Epson España, Nicolás Reyes. Les ulleres es posaran a la venda a Europa al març per 599 euros. A Espanya es podran trobar en establiments Fnac i Media Markt.
La firma japonesa és la primera que llançarà aquest tipus d’ulleres, encara que altres companyies del sector, com Sony, estan desenvolupant productes similars.

Font i fotografia: notícia del Periodico.cat  08/02/2012

Comparteix