Inici de sessió d'usuari

Veure's o connectar-se?
Edició/ 9 de Maig de 2011
Segons una enquesta realitzada per Skype per l'institut independent Redshift Research, el novembre de 2009, en vuit països europeus-entre ells Espanya-, el 61% de les pimes espanyoles va decidir, com a mesura d'estalvi, substituir els viatges de negocis a l'estranger per comunicacions alternatives com videoconferecia o comunicacions per Internet. A més, un 40% d'elles reconeixia haver reduït les seves despeses en viatges de negocis entre un 30% i un 40%. Més enllà d'aquesta retallada, un 90% de les pimes espanyoles afirmava igualment que aquesta reducció no havia afectat en absolut a les seves relacions amb els clients, ja que la majoria havia pogut mantenir comunicacions periòdiques amb els seus socis internacionals. Entre les comunicacions alternatives, els espanyols preferien la missatgeria instantània, Skype, la videoconferència i la teleconferència. L'estudi posava de manifest que, de cara al futur, a Espanya les comunicacions per vídeo eren l'eina preferida davant la persistent necessitat de retallar els viatges, molt per davant de la resta dels països. El 66% confirmava utilitzar com a substitut directe dels viatges de negocis i el 56% tenia previst incrementar el seu ús amb fins de negoci. D'altra banda, l'informe "Telepresència i videoconferència: percepcions i ús en el lloc de treball", elaborat per Cisco en col.laboració amb Ipsos MediaCT, en què van participar més de 6.000 professionals dels Estats Units, Austràlia, Xina, Rússia, Regne Unit , França, Alemanya, Països Baixos, Noruega, Suècia, Dinamarca i Espanya, assenyalava com a primer avantatge de les comunicacions mitjançant videoconferència i telepresència la reducció dels viatges de negocis. Potser podem extreure com a conclusió ràpida que, lluny d'eliminar els viatges de negocis, les noves eines TIC permeten utilitzar millor i deixar enrere èpoques en què aquests suposaven en certa mesura una pèrdua de temps i de recursos per a l'empresa. El viatge de negocis internacional és una eina estratègica i, com a tal, les companyies haurien de alinear la seva política de viatges amb l'estratègia corporativa (mercats potencials, clients, etc.), En lloc d'analitzar aïlladament els viatges com una partida de despesa més. Data d'elaboració: 09/05/2011 Font: El exportador, Icex mayo 2011. Fotografia de Daidaros: CC, 2.0 (by-sa)
Comparteix