User login

El Pla Director del comerç de la ciutat
Edició/ 27 de July de 2012

L’Ajuntament i les associacions de comerciants, hostalers i concessionaris dels mercats municipals es posen d’acord per dotar la ciutat del full de ruta necessari pel futur econòmic de Cerdanyola.

L’Ajuntament de Cerdanyola ha posat en marxa el Pla Director del Comerç amb l’objectiu de marcar el full de ruta necessari pel futur econòmic de Cerdanyola de la ciutat.

El Consell municipal de comerç, celebrat dilluns al vespre a les dependències municipals, donava fe de la posada en marxa dels treballs per elaborar un Pla Director. Una de les primeres tasques serà l’elaboració d’un Cens d’Activitats Econòmiques a Cerdanyola.

L’any 2004 es va fer el darrer i ara, 8 anys després, s’ha d’actualitzar per ajustar-lo a la realitat econòmica del municipi. Aquesta setmana l’Ajuntament informarà a les associacions que apleguen hostalers, restauradors, lleure nocturn i concessionaris dels mercats del procés que se seguirà per a fer el nou cens. Una tasca que faran 6 persones d’un Pla d’Ocupació. La feina s’enllestirà al llarg d’aquest any.

El govern municipal, a través dels regidors de Promoció Econòmica, Francisco Ortiz, i d’Activitat Econòmica, Santiago Cayuela, va informar als reunits sobre la modificació de l’ordenança municipal d’activitats recreatives. Els serveis tècnics municipals enllesteixen la feina per adaptar a la ciutat la normativa existent promulgada per la Generalitat i que haurà de regular les activitats recreatives al municipi. Es pretén reordenar el sector, intentant casar interessos comercials i veïnals.

La proposta municipal estarà preparada a finals de juliol. Es farà arribar a les associacions afectades i als grups municipals per debatre-la i mirar de consensuar el document que anirà al ple. Les associacions presents van rebre un dossier, amb la documentació legal i els documents necessaris, per notificar al municipi les activitats extraordinàries que realitzin amb temps suficient. L’objectiu és adaptar-les a la normativa legal i optimitzar els recursos existents al municipi per treure’n el millor profit.

L’alcaldessa de Cerdanyola, Carme Carmona, explica que és important marcar el full de ruta perquè “el desenvolupament econòmic de la ciutat estigui ben orientat”. El pla directora serà, segons Carmona, una bona eina en els pròxims anys.

Altres temes treballats al consell

D’altra banda, el consell de comerç celebrat també va parlar del Firestoc de Tardor, previst pel 7 d’octubre. L’activitat seguirà els canvis introduïts en l’edició de Primavera i s’estudia la possibilitat que el que ara és una activitat municipal tingui entitat pròpia l’organitzi una associació creada a l’efecte.

El disseny de la Campanya de Nadal, amb temes destacats com la Fira de Santa Llúcia i la il·luminació de la via pública, va ser debatut entre els presents. Un grup de treball elaborarà una proposta que conjumini les necessitats del comerç local i les possibilitats econòmiques del municipi.

Els representants municipals van informar dels treballs que han de permetre la instal·lació de la zona blava al voltant de la plaça de Sant Ramon, repintant àrees anteriors o creant –ne de noves. S’actuarà durant el mes d’agost i es recuperaran 30 places d’estacionament blau, perdudes per les obres de la plaça de sant Ramon. El municipi estudiarà de comú acord amb comerciants, hostalers, concessionaris dels mercats i veïnat noves ubicacions per a permetre la rotació dels vehicles aparcats als carrers artèries comercials.

En el decurs del consell es va presentar als reunits el portal municipal www.cerdanyolaoberta.cat, una eina que pot ajudar-los a millorar la seva connexió amb la ciutadania.

 

Font: notícia de www.cerdanyola.info 26/07/2012

Comparteix