User login

Nous perfils professionals 2.0
Edició/ 26 de April de 2012

Les companyies i els nous emprenedors busquen nínxols de mercat on poder créixer i incrementar les seves xifres de negoci.

Igualment els candidats en cerca d'un nou rumb professional intenten trobar els segments de mercat on es pugui estar generant ocupació. En aquest context, l'entorn digital, i tots els serveis i eines vinculades a ell, es presenten com una gran oportunitat.

L'entorn 2.0 ha incorporat al nostre mercat nous perfils professionals que han de donar resposta al negoci, utilitzant totes les plataformes i eines emergents per guanyar notorietat, visibilitat i posicionament com una via per apropar-se als consumidors i potencials clients.

Actualment els perfils demandats han d'anar alineats amb el negoci de la companyia, i existeix una creixent demanda de figures com les de digital màrqueting manager, customer intelligence manager, responsable web, digital strategist, community manager, reponsable de link-building o especialistes en posicionament web, entre uns altres.

Els nous professionals del sector a més de ser natius digitals (ja sigui per edat o perquè són “early adopters” digitals i ho han incorporat a la seva vida diària) han de tenir unes competències molt específiques com a alta capacitat analítica, creativitat, passió pel canvi, iniciativa, mentalitat oberta i disruptiva, etc.

De fa ja temps ens movem en un entorn 2.0, tant al món personal com en l'empresarial. Blogs, fòrums, xats, agregadores, xarxes socials, comunitats, microblogging, podcast, plataformes de crowdsourcing, ginys, SEM, SEU, tabletas, smartphones, etcètera, ja formen part de la nostra vida diària. És tracta d'un entorn que evoluciona cada dia, per la qual cosa aquests perfils han de ser capaços de buscar constantment noves fórmules, accions i solucions per aconseguir l'objectiu desitjat per les grans marques i cobrir les demandes d'un consumidor cada vegada més exigent. Són nous perfils per a una nova era 2.0, que pot marcar un punt d'inflexió que ajudi a les  empreses a ser més competitives,  més visibles i sobretot, a poder créixer en moments difícils.

Font i fotografia de www.expansion.com 24/04/2012

 

TAGS ocupació, 2.0
Comparteix