Inicio de sesión

Vuit camins per ser una pime d'èxit
Edició/ 11 de Junio de 2013

La 26a edició dels premis pimes reconeix empreses que aposten per l'exportació i la innovació.

Destacar en un mercat global és complicat i més si es tracta d'una empresa petita. Però els premis pimes d'enguany, organitzats per la patronal Pimec, han deixat clar que hi ha casos d'èxit. "Sí que exportem cada vegada més, però cal fer un salt més alt cap enfora per compensar la caiguda del mercat interior", ha demanat en el seu discurs el president de Pimec, Josep González. De la seva banda, el president de la Generalitat, Artur Mas, ha dit que "cal recuperar l'esperit emprenedor". "Quan a la vida arrisques, prens algunes decisions errònies, però si ningú pot prendre decisions, no es pot avançar", ha sentenciat.

Els guardons de la patronal Pimec han distingit aquest dilluns a la nit casos d'empreses que han fet del mercat exterior i de l'avenç tecnològic la seva carretera prioritària. Els premis pimes han recordat que l'exportació és l'esperança de l'economia catalana i la innovació una assignatura cal aprovar amb bona nota. Exportar, internacionalitzar, innovar, investigar i especialitzar-se són algunes de les prioritats premiades.

1. Fer del món el seu mercat
El cas de Aranow és l'aposta per la internacionalització i l'exportació portada al màxim. Un 29% de les seves vendes es fan a Àsia i Oceania; un 28% a Amèrica i un 13% a Àfrica. La resta, a Europa. Per això, aquesta empresa que dissenya, fabrica i comercialitza envasos en format monodosi s'ha fet amb el guardó Diplomàcia Empresarial Catalana, que s'estrena aquest any.

2. Exportar R+D catalana als països emergents
La companyia Saifor, situada a l'Anoia, ha rebut el premi a l'acció d'emprenedoria a través de la innovació i la internacionalització. D'una banda, el jurat destaca la seva aposta per renovar tecnologies en la fabricació de centres de processaments de dades, que és al que es dedica. De l'altra, subratlla la seva exportació a una quarentena de països, especialment emergents

3. Augmentar botigues en plena crisi
L'empresari Enrique Tomás ha passat d'obrir una botiga especialitzada en pernil ibèric el 1986 a Badalona, a instal·lar-se fa uns mesos al cotitzat carrer de Pelai de Barcelona. El 2012, amb el mercat intern en mínims, ha passat de 30 a 43 botigues, que conserven com a marca comercial el nom del seu propietari.

4. Invertir en productes sense gluten
Nagual Alimentació és la microempresa més competitiva segons Pimec. Aquesta companyia ubicada a Montcada i Reixac (Vallès Occidental), de tan sols nou treballadors, ven a França, Holanda, Irlanda, Itàlia i Finlàndia, i aquí distribueix a Hipercor, El Corte Inglés, Eroski i botigues especialitzades. El més curiós és el que produeixen: tortillas mexicanes de blat de moro aptes per a celíacs i amb maquinària que respecta la recepta original.

5. Especialització i programari propi
En el cas de la petita empresa més competitiva, s'ha reconegut l'especialització en la investigació geotècnica, el desenvolupament d'un programari marca de la casa i, evidentment també, la tendència a l'exportació. Control y Prospecciones Igeotest, amb seu a Figueres, està obrint mercats a Brasil, Regne Unit i mercats de l'oest d'Àfrica.

6. Ser la primera del món
A l'empresa manresana Macsa ID se li ha reconegut ser "l’única a Espanya que fabrica equips làser de marcatges i la primera al món a desenvolupar un làser dinàmic per a la codificació en les línies de producció". No només acumula un 53% de la facturació a l'exterior, sinó que té clients de la talla de Cobega, Casa Tarradellas, McDonald’s, Procter & Gamble, Viladrau, Nutrexpa i l’Oréal.

7. Millorar la formació
El Gremi d’instal·ladors del Baix Llobregat ha estat premiat per apostar per incrementar els serveis que ofereix, principalment en el camp de la formació i l’ensenyament. Ho fa a través de cursos privats, formació reglada, reciclatge de normatives, cursos del SOC i cursos lúdics i tècnics.

8. Convertir al català el vocabulari específic de l'empresa
És un dels mèrits que ha destacat Pimec de l'empresa gironina Comercial Paperera. El programari, sistema operatiu, correus electrònics i intranet són en català, així com el nivell de qualitat del català que empra al web.

Font: http://www.viaempresa.cat/ca/notices/2013/06/vuit-camins-per-ser-una-pime-d-exit-947.php

Comparteix